Binnenkort gaat het groeien en bloeien in de Pluktuin Schipluiden. Heb je zin om mee te helpen bij het planten op de twee zaterdagen 13 en 20 maart?

De afgelopen maanden is al veel werk verzet op het perceel aan de Rijksstraatweg. Er komt een hoogstamboomgaard met fruit- en notenbomen, struiken met zacht fruit zoals frambozen en schapen die het terrein onder de bomen beweiden. Zo wordt het een locatie om de aloude geschiedenis van de fruitteelt en het polderlandschap van Midden-Delfland levend te houden. Scholen kunnen er terecht voor educatie en bezoekers om er fruit te plukken.

Namens de Midden-Delfland Vereniging zijn oud-bestuurslid Jan van den Berg en Piet van der Eijk van de werkgroep Bomen betrokken bij de realisatie.

Vrijwilligers welkom
Nu de lente is aangebroken, kan het planten beginnen. U snapt het: hulp van vrijwilligers is heel erg welkom! Vanzelfsprekend wordt er coronaproof gewerkt en staat de koffie met koek klaar. Aanmelden is mogelijk via info@pluktuinschipluiden.nl. Veel meer informatie is te vinden op de website en Facebookpagina van de pluktuin.

In het nieuws: