• Steeds meer mensen ontdekken dat het Midden-Delflandgebied de laatste jaren merkbare verbeteringen heeft ondergaan. Ondanks de A4 maar ook dankzij de A4. De snelweg betekent een harde doorsnijding in het oer-Hollandse veenweide- en poldergebied. Toch heeft de landschappelijke inpassing van de A4 de nadelen beperkt. Het IODS-totaalprogramma (IODS staat voor Integrale Ontwikkeling tussen Delft en Schiedam)  maakte de A4 ‘acceptabel’,  met investeringen in de kwaliteit van het gebied.  Dit boek, mogelijk gemaakt door de Midden-Delfland Vereniging, zet het voor het eerst allemaal op een rijtje. Het A4-boek wordt vanaf dinsdag 19 maart desgewenst op de post gedaan. Het boek is ook op te halen op ons kantoor (Burg. Musquetiersingel 40, Schipluiden). Daar kunt u maandag en woensdag terecht. Maar bel altijd even voor de zekerheid: 06 - 42105407
  • Knotwilgen en andere kanjers (boek)

10,00 12,50
    In dit boek kunt u kennismaken met bijzondere bomen in Midden-Delfland. Bij het horen van de naam Midden-Delfland gaan uw eerste gedachten waarschijnlijk uit naar open landschap, uitgestrekte weilanden en veel water. Met in dit landschap onze knotwilgen. In dit boek, een uitgave van de Midden-Delfland Vereniging, zult u zien en lezen dat er ook veel andere indrukwekkende bomen in Midden-Delfland staan. Geniet van dit foto- en verhalenboek én van de bomen buiten.
  • Boekje Cultuureel Erfgoed
  • Na een uitleg over het verschil tussen mythen, sagen en volksverhalen heeft Anton van der Marcke een tiental verhalen geselecteerd die zich afspelen in Midden-Delfland. Het boekje is fraai vormgegeven en de illustraties onderstrepen het landelijke karakter. Absoluut het lezen waard.
  • IJsmoppen uit Vlaardingen, traditie in een zakdoek In 1970 al een traditie en nu nog steeds. Dit boek verhaalt over de traditie, doorgegeven van bakker op bakker, van schaatser op schaatser. Een boek over op de schaats koeken halen in Vlaardingen. En vooral... hoe je ze heel thuis krijgt.
  • ‘ Zijn oren de kost geven’. Wie dat doet, kan nog verrassend veel streektaal horen.  In ‘Kreen en Gruizig’ behandelt Henk Tetteroo ruim 700 woorden en andere streektaalelementen.
  • Een boek als een streekproduct. In Wonen in Woorden behandelt Henk Tetteroo zo’n 1000 woorden en andere streektaalelementen.