Roel van Buuren van boerderij Landlust uit Maasland is genomineerd als Beste graslandboer 2019 door het vakblad Veeteelt.  Wie op hem wil stemmen, klikt hier.

Door de keuze voor veel kruiden zoals cichorei, klaver, smalle weegbree en wilde peen, is zijn grasland lang groen gebleven tijdens de droge zomer.  ‘Vier jaar geleden werden we nog voor gek versleten, maar inmiddels komen er excursies om te kijken hoe wij kruiden in bestaand grasland hebben geïntegreerd’, staat te lezen op veeteelt.nl.

Roel van Buuren is biologisch melkveehouder sinds 2015, met zgn. stripgrazende Jerseykoeien en graaskippen en met oog voor biodiversiteit. Meer kruiden betekenen immers meer insecten en grutto’s in de wei. Sinds april 2018 zit hij in het bestuur van de Midden-Delfland Vereniging, met de portefeuille agrarische zaken. Klik hier voor een filmpje met hem.

Tot 14 oktober stemmen
Tot maandag 14 oktober kan iedereen op ‘onze’ Roel stemmen, klik dan hier. Op dinsdag 29 oktober wordt op de vakbeurs RMV Hardenberg bekendgemaakt wie van de in totaal zeven genomineerden een jaar lang zichzelf ‘Beste graslandboer’ mag noemen.