Dit jaar was er – voor het eerst – zowel zaterdag als zondag veel te doen tijdens de Midden-Delfland Dagen. Twee heel verschillende dagen, door de regenachtige zaterdag en een zonnige zondag. Albert Tieken maakte een mooi filmverslag van deze twee dagen.

De opening op zaterdag in Schipluiden was weliswaar wat nattig maar ook zeer geslaagd. Na het netwerkontbijt met bestuurders kon de officiële opening bij (even) droog weer worden uitgevoerd. Na de speeches van de voorzitter van de organiserende Midden-Delfland Vereniging, Koos Karssen, en burgemeester Arnoud Rodenburg van Midden-Delfland stapten zij samen op een paard-en-wagen om symbolisch de verbinding tussen stad en land te leggen. Diverse deelnemers hadden op vastgestelde punten een pakketje neergelegd dat verwees naar hun activiteit tijdens de Midden-Delfland Dagen. Zo werd er op het terrein van de ijsbaan een ‘rondje Midden-Delfland’ gedaan. Na aankomst bij de ‘boerderij van Midden-Delfland’ vlogen de duiven uit: terug van platteland naar stad. En klonk het MDD-lied, gezongen door een speciaal voor deze Midden-Delfland Dagen samengesteld koor.
Vervolgens schoot iedere burgemeester het hardloopteam uit zijn eigen gemeente weg. De hardloopteams legden een parcours af naar de Midden-Delfland Dag-activiteit in hun eigen gemeente, waarbij ook hier de verbinding tussen (Midden-Delf)land en stad gelegd werd.
De afsluiting van de officiële opening werd in Museum Het Tramstation vormgegeven door een lezing over de geschiedenis van de relatie tussen stad en land door historicus Jacques Moerman.

De rest van de zaterdag bleek een echte uitdaging voor het publiek door de veelvuldig langsdrijvende en soms pittige buien. Desondanks was het bij de meeste locaties gezellig druk. De herkansing op de stralende zondag maakte veel goed. Hieronder een terugblik op de dag aan de hand van foto’s van Johan Gerritse, Henk Groenendaal en Janet Vijverberg.

middendelflanddagen03

middendelflanddagen02

middendelflanddagen08middendelflanddagen26

CAM02869

Bij Boerol, het festival in de polder bij ’t Woudt,  werd een week later het Midden-Delfland Dagen-lied dat bij de opening gezongen werd op uitnodiging van Kwekers in de Kunst herhaald. Hessel van Walraven maakte hier een mooie opname van.