themawandeling monumentenAls opmaat naar de jaarlijkse Monumentendag op 13 september a.s. organiseerde de Midden-Delfland Vereniging in samenwerking met de Historische Vereniging Maasland een monumentenwandeling. Deze wandeling vond op zaterdag 6 september a.s. plaats onder leiding van Jan van der Does. De heer van der Does is expert op het gebied van de ontstaansgeschiedenis van Maasland. Hier heeft hij dan ook het nodige over verteld.

Maasland is veel monumenten rijk en heeft  een beschermd dorpsgezicht. Van veel pandjes en gebouwen wist de heer van der Does het gebruik van vroeger te vertellen en de wandelaars op de mooi details te wijzen. Ook had hij de sleutel van de grote kerk bij zich en heeft hij in de kerk ook het een en ander van deze “kanjer van een monument” van het dorp verteld. Na het bezoek aan de kerk zijn ook de 2 molens die Maasland rijk is bezocht. De koren molen wordt nog steeds gebruikt en de watermolen zorgde er in het verleden voor dat het gebied droge voeten hield.
Wandelend over de prachtige commandeurskade met het voortreffelijke weer krijg je het echte polder gevoel wat zo bij Midden Delfland hoort!

De Midden-Delfland Vereniging organiseert elke eerste zaterdag van de maand een thema wandeling. De volgende wandeling vindt plaats op 4 oktober en heeft als thema Natuur en Gebied. Klik hier voor meer informatie over deze wandeling.