Tot zondag 28 februari is er een vliegend wandelpad naar het Kraaiennest.

Begin februari was in het AD te lezen dat er een wandelroute is vanaf de parkeerplaats bij de sportvelden van Schipluiden achter het gemeentehuis, langs de Vlaardingse Vaart, de Duifpolder en de Kwakelweg naar de Oostgaag. Vanaf Oostgaag 43-45 kun je de route voortzetten door een normaal afgesloten weiland naar recreatiegebied het Kraaiennest tussen Maasland en De Lier. Via de Zijde kun je daarna terugwandelen.

Deze tijdelijke wandelpaden heten ook wel vliegende paden. In dit geval is het pad open tot eind februari omdat dan de weidevogels worden verwacht vanuit het zuiden. Het Kraaiennest is met de aanleg van de gruttoplas speciaal vogelvriendelijk gemaakt.

Hersenkraker
‘De route over het weiland is ong. 1,5 tot 2 kilometer lang en onderweg staan bordjes met spreuken om je hersenen wat te denken te geven. De eigenaar van het weiland heeft dit bedacht en gefabriceerd’, aldus Aart van Dijk van de werkgroep Paden van de Midden-Delfland Vereniging. De hele wandeling is ong. 13 kilometer lang.

Misschien kan er later in het jaar weer worden gewandeld door het weiland, kijk daarvoor en voor de handige routebeschrijving van het nieuwe vliegende pad op de website van Vockestaert. Voor andere wandel- én fietsroutes kunt u ook terecht op  www.middendelflandvereniging/recreatie.

Foto Ria Zeeuw