Wil van Bleiswijk heeft afscheid genomen als lid van de werkgroep Ledenzaken van de Midden-Delfland Vereniging. Voorzitter Koos Karssen zette haar daarbij in het zonnetje en dat was meer dan verdiend.

Wil van Bleiswijk heeft zich acht jaar lang ingezet met name voor de ledenadministratie. Aanmeldingen, opzeggingen en allerhande (adres)wijzigingen, met meer dan 3000 leden anno 2017 is dat geen sinecure.

Enorm veel tact
Het werk vraagt enorm veel tact in de omgang met soms financieel nalatige leden. ‘Ze doet er altijd alles aan om leden ‘binnenboord’ te houden en opzeggingen te voorkomen’, aldus de voorzitter. Ook zette zij de lijst van e-mailadressen van leden op en hield die bij. Elke dinsdagochtend was zij ‘op kantoor’, maar ook thuis deed ze nog werk. Voor haarzelf valt er straks een ‘gat’, gaf ze toe bij haar afscheid.

Haar opvolgers zijn Janneke van der Vaart en Ineke van der Zande die volgens Koos Karssen ‘uitstekend’ zijn ingewerkt. Hij overhandigde Wil van Bleiswijk onder dankzegging voor haar jarenlange trouwe en belangeloze inzet dan ook graag een fraai boeket en een waardebon voor een hotelarrangement.