De redactie van de Midden-Delfkrant sluit een productief jaar af. De leden van de Midden-Delfland Vereniging ontvingen naast de vier reguliere nummers in september een dubbeldikke Special, gewijd aan 40 jaar verandering.

Zuidbuurt van boven
De Zuidbuurt gezien vanuit de lucht siert de omslag van het winternummer. Om precies te zijn het ongerepte oostelijke deel dat volgens hoofdredacteur Pia van Oord ‘mogelijk een onheilspellende toekomst wacht van jarenlange herrie van wegenbouwmachines voor het Blankenburgtracé’. Je moet er niet aan denken. De Raad van State is gelukkig eerst nog aan zet.

Westlanders
Met de varende tuindersbroers De Bruijn en hun Westlanders en op de gastenpagina De Timmerwerf in De Lier komt buurgemeente Westland in beeld. Schaapsherder (en Westlander) Lex Thoen kreeg redacteur Annemiek van Adrichem over de vloer, samen met haar dochter Carmen die onlangs verhuisde van ‘het kleinste dorp naar de grootste stad van Nederland’.

Slag bij Vlaardingen
Diverse auteurs namen weer een duik in de geschiedenis. Zo maakt Vlaardingen zich op voor de feestelijke herdenking van de Slag bij Vlaardingen (1018). Eén tip na het lezen van het bewuste artikel: houd het weekeinde van 9 en 10 juni vrij voor veldslag en middeleeuws kampement in de Broekpolder. Bezoek de fraaie website voor meer informatie, of kijk op Facebook  en Twitter.

In het nieuws:
https://www.ad.nl/westland/natuur-met-elkaar-beschermen~ae9b0cd6/ (met MDV-voorzitter Koos Karssen nav zijn vaste column in Midden-Delfkrant)