Natuurlijk is er aandacht voor het programma van de Midden-Delfland Dag, met een oproep om samen te komen genieten. Daarnaast komt een breed scala aan onderwerpen langs in dit nieuwe nummer van de Midden-Delfkrant.

Hans Groeneveld schrijft over de idyllische maar bedreigde Kerkbuurt in Schiedam. De windas, die vroeger werd gebruikt om bootjes uit de polder op te trekken naar de vaarten wordt beschreven door Jacques Moerman. Mooi om eerst te lezen alvorens op de Midden-Delfland Dag naar een demonstratie van de werking van de windas langs de Vlaardingervaart bij de Zonnehoeve te gaan kijken!

Annemiek van Adrichem vindt verrassingen dicht bij huis op een wandeling in de Dijkpolder. Kees van Paassen heeft ooievaars geobserveerd en Aad van Winden brengt een paardenhouderij in beeld. Twee verenigingswerkgroepen stappen op de fiets naar ruimtelijke ontwikkelingen waar je een kritische kijk op kunt hebben en nodigen je uit om mee te komen.

Dit is slechts een greep uit de artikelen, nieuws/nieuwtjes en foto’s uit het zomernummer het verenigingsmagazine.

Word lid
Om nog maar eens te herhalen als je nog geen lid van de Midden-Delfland Vereniging bent: word lid en je vindt elk kwartaal de Midden-Delfkrant op de mat, klik dan hier. Zo steun je ook de vereniging: hoe groter, hoe sterker ze staat op op te komen voor het kwetsbare Midden-Delflandgebied.

Foto cover: Tiny van der Meer

Volg je ons op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd!