2021 is het jaar van de Ode aan het landschap. Wat kun je in Midden-Delfland dan beter doen dan het eigen landschap te bezingen. Daarom staat de speciale Midden-Delfkrant vol met odes aan het landschap en de natuur.

‘Het geeft aan waar we trots op zijn, wat we niet kwijt willen en waar wij voor willen vechten’, zegt Koos Karssen als voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging in zijn voorwoord. De feestelijke presentatie was bij de opening van Midden-Delfland Dag (zaterdag 19 juni).

Zestig pagina’s schoonheid, verwondering en ontdekkingen, dankzij vele enthousiaste gastauteurs en gastfotografen. Onder hen leerlingen van de Aloysiusschool in Maasland, biologische melkveehouder Dirk Gravesteijn uit Oude Leede, de burgemeesters Marja van Bijsterveldt (Delft) en Arnoud Rodenburg (Midden-Delfland), dijkgraaf Daverveldt uit Delft,  chef-kok Joris Peeters van restaurant Aan de Zweth uit Zweth, en buitensportfan/leraar Gareth Mate uit Rotterdam (‘An Englishman in Midden-Delfland’).

Muziek
Hun persoonlijke odes worden gecombineerd met boeiende verhalen. Zelfs muziek ontbreekt niet (leve de OR-code!). Het magazine geeft daarmee een compleet en verrassend veelzijdig beeld van het gebied. De vaste redactieleden zijn Annemiek van Adrichem, Katinka Buters, Pia van Oord, Frits van Ooststroom, Heleen Paalvast en Aad van Winden. De vormgever is Robert Kroon van Stout Grafische Dienstverlening uit Vlaardingen.

De Special is te bestellen via de webshop, maar als lid krijg je het themanummer automatisch. Meer weten of wil je lid worden of iemand als cadeau lid maken? Mail/bel Lisa van Uffelen: secretariaat@middendelflandvereniging.nl, 06-42105407 (bereikbaar op maandag en woensdag). Heb je vragen aan de redactie, stuur een e-mail naar redactie@middendelflandvereniging.nl

Foto: Hessel van Walderveen (v.l.n.r. Koos Karssen, Pia van Oord, Katinka Buters, Heleen Paalvast, Frits van Ooststroom)