Zaterdagochtend 22 januari namen zeven vrijwilligers van de Midden-Delfland Vereniging deel aan een bijzondere wandeltocht.

De Support Your Locals tocht, georganiseerd door Lekker Uniek, had tot doel lokale ondernemers te ondersteunen in de tijd van de lockdownmaatregelen.

De start was bij Brouwerij ’t Huis in Den Hoorn, en ging via de Ommedijk naar Het Raadhuis in Schipluiden, langs De Tuinderij door het buitengebied naar ’t Woudt en Koffiehuis de Hooiberg en vervolgens via de polder weer terug naar het startpunt. Een pittige wandeling van ruim 11 km.

Gemma van Lieshout: ‘Al pratend en genietend van de natuur werd het een heerlijke en ontspannen wandeltocht. Zeker omdat er bij de tussenstops steeds wat lekkers van een plaatselijke ondernemer werd aangeboden. Ook al moest alles vanwege de veiligheid buiten georganiseerd worden, met een houtvuurtje en een muziekje erbij was het toch sfeervol en gezellig.

Heel leuk om met onze groep vrijwilligers op deze manier het ons welbekende Midden-Delfland te verkennen. Voor herhaling vatbaar en misschien kunnen we dan zelfs binnen zitten.’

Foto: Inge van den Heuvel