Delfts burgemeester Marja van Bijsterveldt is verkozen tot beste bestuurder van Zuid-Holland. Hiermee is ze genomineerd voor de verkiezing van beste bestuurder van Nederland van 2021. De Midden-Delfland Vereniging feliciteert haar beschermvrouw van harte.

‘Ze is een verbindende burgemeester die empathie toont. Daarbij gaat ze ook op zoek naar duurzame oplossingen en is betrokken en toegankelijk voor inwoners. Haar sterke netwerk weet zij effectief in te zetten voor Delft’, vinden ambtenaren, raadsleden en wethouders uit de hele provincie. De nominatie noemt de burgemeester ‘heel leuk’ en  ‘verrassend’.

Iedereen kan stemmen t/m 31 januari
In de tweede ronde bepaalt het publiek wie de beste bestuurder van Nederland wordt, er zijn 13 genomineerden. Iedereen kan stemmen tot en met maandag 31 januari via de website Beste Bestuurder, klik dan hier. Op 3 februari wordt de winnaar bekendgemaakt.

Marja werd beschermvrouw van de vereniging in april 2016 bij haar afscheid als voorzitter. Ze werd toen opgevolgd door Koos Karssen. Haar hart klopt nog steeds voor Midden-Delfland. Ze is een gedreven voorzitter van de Landschapstafel, de bestuurlijke ‘hoeder’ van het gebied. En ze pakt ook nog graag de fiets naar ‘haar’ Midden-Delfland!

Foto tgv Midden-Delfland Dag 2021: Hessel van Walderveen