Sikko Beukema en Leo Pols zijn op de jaarvergadering op 15 september gekozen in het bestuur van de Midden-Delfland Vereniging.

Leo Heijdra nam na zes jaar afscheid. Voorzitter Koos Karssen roemde zijn kennis en ervaring als RO- en milieujurist: ‘een stevige dijk waarop ik kon gaan staan’.

Leo vertelde niet zonder emotie over de plannen voor de Blankenburgtunnel in de Zuidbuurt die destijds meteen al zijn aandacht vroegen. ‘Een gebied waar de koeien van mijn vader graasden en waar straks een zesbaanssnelweg loopt.’

Omdat er op ruimtelijk en milieugebied veel verandert, biiv. door de Omgevingswet, is het volgens hem goed dat mensen met actuele kennis zijn bestuurstaak overnemen. Tot ieders opluchting blijft Leo graag lid van de werkgroep Ruimte.

Vers bloed
Sikko, van Groningse afkomst, afgestudeerd in Wageningen, werkzaam bij LNV en inwoner van Maassluis, legde uit dat hij graag actief is in het gebied waar hij woont ‘om dat te  behouden’. Hij zit in werkgroep Partners en wordt ‘trekker’ van een werkgroep die zich gaat richten op jongere leden (ong. 20-40 jaar).

Leo (Pols), een geboren Rotterdammer opgeleid als stedebouwkundige/landschapsarchitect, werkt bij het Planbureau voor de Leefomgeving. Hij ‘zit’ op het stikstofdossier en is betrokken bij toekomststudies over Nederland in 2050. ‘Dat laatste heeft bij het planbureau een hoog abstractienieveau. Bij de vereniging kan ik van dichtbij en ‘bottom up’ meedenken over dit thema.’ Leo neemt de aanvoerdersband van de werkgroep Ruimte over.

Foto: Martin Visser (met o.a. Sikko Beukema achter de microfoon)