Ook het Bezoekerscentrum Midden-Delfland tussen Den Hoorn en Schipluiden was vanwege de coronacrisis lange tijd gesloten. Vanaf dinsdag 2 juni zal de deur als vanouds weer dagelijks (10-17 uur, behalve maandag) geopend zijn.

Er gelden wel enkele voorzorgsmaatregelen:

• 1,5 meter afstand tussen personen en bezoek individueel of met gezinsleden/partners
  • voor en na gebruik van het touchscreen de handen desinfecteren met  aanwezige middelen, en papieren handdoekjes in afvalbak deponeren
  • probeer het met de handen aanraken van voorwerpen zoveel mogelijk te vermijden; de deurknoppen worden regelmatig gereinigd door de mensen die het onderhoud en de schoonmaak verzorgen
  • wees u ervan bewust dat u te gast bent bij de eigenaren van de Levende Buitenplaats; houd gepaste afstand tot mensen en dieren.

Wie met de fiets komt, kan die kwijt bij de ingang aan de Tramkade. Wie met de auto komt, kan die doorgaans parkeren bij Op Hodenpijl (niet langs de Tramkade). Bus 33 (Delft-Maassluis)  stopt voor Op Hodenpijl. Wilt u meer weten over het bezoekerscentrum, klik dan hier.

Volop informatie
In deze bedreigende en onzekere tijden is het Midden-Delflandgebied met zijn recreatieve, agrarische en cultuur-historische waarden een bron van genot en ontspanning. Het bezoekerscentrum, een samenwerking van Op Hodenpijl en de Midden-Delfland Vereniging, is een sfeervolle locatie om gebundeld volop (ook digitale) informatie daarover te vinden.

Zo zijn er vitrines van diverse organisaties die in het gebied actief zijn, naast (gratis) wandel-, fiets-, vaar- en ander informatiemateriaal zoals de 40 Ommetjes (korte wandelingen) en de Boerderijenfietsroute. Met enige regelmaat zijn er ook exposities. Momenteel zijn er nog foto’s van historische hoeves te bewonderen die zijn gemaakt voor de Boerderijenfietsroute.