De online-enquête onder leden van de Midden-Delfland Vereniging over de toekomst van het gebied, is zondagavond 17 mei afgesloten, en kan dus niet meer worden ingevuld.

‘Ik wil iedereen bedanken die heeft meegedaan aan de enquête, die sinds eind maart kon worden ingevuld. We waarderen ieders input zeer!’, aldus voorzitter Koos Karssen.

De vereniging is al geruime tijd flink bezig met haar visie op het landschap van Midden-Delfland. Er vonden vorig jaar diverse themagesprekken plaats en in februari volgde een goed bezochte en inspirerende discussiebijeenkomst in Museum Oud-Overschie. Met de enquête wilde het bestuur alle leden bij de visievorming betrekken, en te weten komen hoe ze het gebied beleven en hoe ze aankijken naar de rol van de vereniging daarin.

De druk op het open en groene Midden-Delfland wordt steeds groter, asfalt en beton rukken op; bodemdaling, klimaatverandering, energietransitie, verkeersmobiliteit enzovoort gaan een steeds grotere rol spelen. Met een goed onderbouwde visie wil de vereniging meer grip krijgen op deze ontwikkelingen en haar activiteiten nog meer richting geven. ‘Een kompas om de komende jaren op te varen’, aldus  de voorzitter.

Het is de bedoeling om de conceptvisie te presenteren op de verplaatste algemene ledenvergadering op dinsdag 15 september. Als gevolg van de coronacrisis kon de ALV op 7 april niet doorgaan.