Het Bezoekerscentrum Midden-Delfland is wegens werkzaamheden tijdelijk op werkdagen gesloten. Maar op zaterdag en zondag tussen 10.00 en 17.00 uur en ook op feestdagen is iedereen van harte welkom!

Het sfeervolle bezoekerscentrum ligt halverwege Schipluiden en Den Hoorn aan Tramkade 24b, ter hoogte van restaurant Op Hodenpijl aan de overkant van het water. Op een groot scherm kunnen foto’s en filmpjes worden bekeken, en er liggen wandel- en fietsroutes om mee te nemen, bijv. de 40 Ommetjes en de Boerderijenfietsroute. Lange tijd zag het er naar uit dat het centrum de deuren zou moeten sluiten, maar gelukkig is er een oplossing gevonden en is het gevaar van sluiting afgewend.

Houd bij een bezoek wel rekening met de geldende coronaregels. Op een rijtje de belangrijkste zaken:

• houd 1,5 meter afstand tussen personen en bezoek individueel of met gezinsleden/partners
  • voor en na gebruik van het touchscreen de handen desinfecteren met aanwezige middelen, en papieren handdoekjes in afvalbak deponeren
  • probeer het met de handen aanraken van voorwerpen te vermijden; de deurknoppen worden regelmatig gereinigd door de mensen die het onderhoud en de schoonmaak verzorgen
  • wees ervan bewust dat u te gast bent bij de eigenaren van de Levende Buitenplaats; houd gepaste afstand tot mensen en dieren
  • wie met de fiets komt, kan die kwijt bij de ingang aan de Tramkade. Wie met de auto komt, kan die doorgaans parkeren bij Op Hodenpijl (niet langs de Tramkade). Bus 33 Delft-Maassluis stopt voor Op Hodenpijl.