Op zoek naar een leuk sinterklaas- of kerstcadeau? Kijk in de webshop van de Midden-Delfland Vereniging voor fiets- en wandelroutes. Of geef het MDV-lidmaatschap cadeau. Tip: stel een verrassingspakket samen.

Steeds meer mensen gaan graag naar buiten en benutten de gratis MDV-folders, zoals de Boerderijenfietsroute en de 40 Ommetjes. De Stilte naast de Stad-streekkaart is vernieuwd, alle fietsknooppunten staan erop naast o.a. info over verkooppunten van streekproducten.

Lidmaatschap
Kijk op de MDV-site onder Doe mee als je iemand lid wilt maken (of zelf lid worden), dat kan vanaf € 5. Of mail/bel:  secretariaat@middendelflandvereniging.nl, 06-42105407 (ma en woe overdag). Elk nieuw lid ontvangt het extra dikke winternummer van de Midden-Delfkrant, incl. de culturele bijlage Zoom in op Midden-Delfland (verschijningsdatum rond 19/20 december).

Hoe meer mensen zich verbinden aan de vereniging (‘voor boeren, burgers en buitenlui’), hoe sterker zij staat om op te komen voor het mooie en tegelijk kwetsbare gebied.

Over bomen gesproken
Midden-Delfland biedt niet alleen open landschap, uitgestrekte weilanden en veel water om te suppen of te kanoën. De kastanjeboom bij de Abbestee, de eenzame populier bij de Slinksloot, een 250 jaar oude es, ze komen tot leven in het foto- en verhalenboek Knotwilgen en andere kanjers. Het boek Polderen over de A4 in Midden-Delfland. Inpassing en compensatie zet alles op een rijtje over deze snelweg.

Aanbieding: de boeken kosten tijdelijk (tot half januari) € 5 per stuk, of € 7,50 als je ze allebei koopt of bij 2 of meer boeken. Tip: maak een Midden-Delflandpakket, incl. fiets- en/of wandelroute(s). Afhalen is mogelijk, mail/bel voor de zekerheid het secretariaat (zie ook hierboven) voor een afspraak.

Foto: Marjanne Zuijderwijk