‘Wat kun je doen als je het leuk vindt om leden te werven voor de Midden-Delfland Vereniging maar er zijn geen evenementen waar dat mogelijk is? En als de weerberichten niet uitnodigen om met de pop-upkraam op pad te gaan? Dan bedenk je een plan C en dat zag er bij collega-vrijwilliger Christine Hillenius als volgt uit:

Van onze voorzitter Koos Karssen heb ik begrepen dat we toch echt wel een flink aantal nieuwe leden zouden kunnen gebruiken en dat het ook prima steunleden mogen zijn. Met dit gegeven in mijn achterhoofd en gewapend met het prachtige tijdschrift Ode aan Midden-Delfland en de nieuwe plattegrond Stilte naast de Stad ben ik op pad gegaan.

Allereerst naar mijn eigen sportclub, waar ik tijdens de koffie het gesprek op onze heerlijke omgeving bracht en vertelde met hoeveel plezier wij genoten van de fietstochtjes dankzij de plattegrond, en die meteen even op de koffietafel uitleggen, om daarna uit het tijdschrift enkele mooie foto’s te laten zien.

De reacties waren allemaal positief, dus kon ik makkelijk aanhaken: ‘Dit moeten we echt zien te behouden voor de toekomst, voor onze kinderen en kleinkinderen en daar kun jij voor slechts €5 per jaar aan bijdragen’. Dat wilde een aantal mensen en die heb ik meteen ingeschreven als steunlid (de formulieren had ik ook afgehaald bij de Koe). Als dank kregen zij van mij dan de plattegrond en het tijdschrift aangeboden. En wat bleek, toen wilden er nog een paar dat tijdschrift en die schreven zich alsnog in.

Ten tweede ben ik even langs mijn volwassen zoons gefietst want ik herinnerde me dat ook zij nog geen lid waren en ik heb ze ingeschreven als steunlid. Ten derde heb ik via bekenden nog een paar leden kunnen werven. Het kostte nauwelijks moeite, het sjouwen met een zware tas tijdschriften en plattegronden was het meeste werk. Zo kwam ik op achttien nieuwe leden!

Ben je lid van een (sport)club, dan ken je vast ook mensen die je zou kunnen benaderen met een tijdschrift en een plattegrond, toch??!!

Heel veel succes!’

Bijdrage van Christine Hillenius en Ria Zeeuw,  foto van Ria Zeeuw.

Noot van de redactie: Het tijdschrift is het themanummer van de Midden-Delfkrant, het verenigingsmagazine dat met de wisseling van de seizoenen al sinds 1977 uitkomt. Daarnaast verschijnt elke twee jaar een speciale editie met een bijzonder thema als onderwerp. Klik hier voor meer info over het lidmaatschap.