De zomer heeft zijn langste tijd gehad, de dagen worden korter en dus is het hoog tijd voor het herfstnummer van de Midden-Delfkrant.

Er veranderen veel zaken in de wereld die ook hun weerslag hebben in Midden-Delfland. Aad van Winden doet verslag van een gesprek tussen een boer, een natuurbeschermer en een ruimteman, op zoek naar gezamenlijke nieuwe wegen.

Dan is  er alle reden om waakzaam te zijn zodat al dat moois ons niet ontglipt, schrijft Pia van Oord in haar redactioneel. Ze doelt op de inspanningen van het bewonersinitiatief met de naan Burgerparticipatie de Zwethzone die in een artikel worden beschreven. Hans Groeneveld staat stil bij de door de Midden-Delfland Vereniging aangevochten verbreding van de A4. Jan Zimmerman van MDV Partner Partycentrum Onder Ons komt aan bod.

Boerderijenkenner geïnterviewd
In het najaarsnummer ook aandacht voor de Maassluise trekschuit en voor dakconstructies van boerderijen. Redacteur en boerderijenkenner Frits van Ooststroom wordt zelf geinterviewd naar aanleiding van 20 jaar bouwhistorisch onderzoek (dinsdagavond 23 november geeft hij een lezing, klik hier voor meer info en aanmelden).

Verder een nieuw verhaal in de serie over futen,  een recept van druivenjam en lest best de kinderpagina. Enne…de kop boven dit bericht staat boven de vaste bijdrage van Koos Karssen. Klik hier om het gehele nummer digitaal te lezen. Word MDV-lid, of maak iemand als cadeau lid om de Midden-Delfkrant thuis op de mat te vinden, kijk dan onder Doe mee.

Omslagfoto: Tiny van der Meer