‘Een zeer smakelijk buffet, gezelligheid, uitstekende bediening, humor, informatie, een talkshow, film en muziek: de vrijwilligers van de Midden-Delfland Vereniging werden weer getrakteerd op een heerlijk avondje uit bij MDV Partner Onder Ons in Delft.

Dit alles werd ontspannen gepresenteerd door voorzitter Koos Karssen. Zo zette hij Roos Heijdra en Frits van Ooststroom in het zonnetje. Roos heeft jarenlang met veel inzet de werkzaamheden van de ‘kraam’vrijwilligers gecoördineerd en geeft eind dit jaar het stokje over aan twee opvolgsters. Lid nummer twee Frits is net zo lang lid als de vereniging oud is, 45 jaar, en onverminderd actief.

We werden bijgepraat over het ledenaantal, 3200 maar liefst, en over de geplande Dag van het Landschap op 11 november in het Provinciehuis in Den Haag. Onze vereniging is organisator en wie snel is, kan er nog bij zijn.

Er was ook een talkshow, Rondom Koos. Eerst schoven twee oudgediende bestuursleden uit de vorige eeuw (!) aan om over hun beweegredenen en wederwaardigheden te vertellen. Vervolgens legden twee jonge leden, lidnummers 6000 en 6003, uit waarom zij lid zijn geworden en hoe hun ervaringen waren. Alle vier hadden desgevraagd aandachtspunten voor het bestuur. Zelden heb ik met zoveel interesse naar een talkshow gekeken en geluisterd.

Tot slot was er een filmpje met schitterende beelden van Midden-Delfland, begeleid door de ode aan Midden-Delfland van Marloes Arkesteijn. De tekst (van Tineke van Gils), muziek en stem van Marloes maakten de beelden nog indrukwekkender. Zullen we voortaan gewoon elke vrijwilligersbijeenkomst hiermee afsluiten?’

Blog/bijdrage van Ria Zeeuw, foto van Henk Groenendaal, filmpje van Albert Tieken. Meer foto’s op MDV-Facebook.