Het provinciehuis van Zuid-Holland, waar vrijdag 11 november de Dag van het Landschap plaatsvindt, heeft in twee jaar tijd een grondige renovatie ondergaan.

Zo heeft de Statenzaal een glazen gevel richting het Malieveld gekregen die het provinciehuis verbindt met de stad Den Haag. Het gebouw is duurzaam, circulair en energieneutraal. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, een inkijkje in het hoofdgebouw, koninklijk geopend op 14 september,  is de moeite waard: klik hier. Of klik hier voor achtergrondinformatie.

Aanmelden
De Dag van het Landschap wordt georganiseerd door de Midden-Delfland Vereniging ism PZH en Landschaptafel BPL MD en geleid door MDV-voorzitter Koos Karssen. Meer weten? Klik dan hier. Wees er snel bij met aanmelden, via een email naar lisa@middendelflandvereniging.nl. Of bel 06-42105407 (bereikbaar op ma en woe).

Praktische informatie
Het provinciehuis is goed lopend te bereiken vanaf Den Haag Centraal Station. Vanaf het station loop je in ongeveer 10 minuten langs het Malieveld naar het provinciehuis. Of pak trein, tram of bus, bekijk hiervoor de routeplanner van ov9292. De parkeerruimte bij het provinciehuis is beperkt. Je wordt aangeraden om te kiezen voor de parkeermogelijkheden in de buurt, zoals de parkeergarage onder het Malieveld, of om met ander vervoer te komen.

Je fiets of scooter kun je parkeren in de parkeergarage. De ingang van de parkeergarage is te bereiken via de oprit aan de zijde van de Koningskade. Klik hier voor nuttige informatie.

Illustratie afkomstig van provincie