• Dit evenement is voorbij.

Op 14 maart 2019 vond het congres Een groene visie op Midden-Delfland plaats. Vertegenwoordigers van omliggende gemeenten en gebiedsorganisaties omarmden daar de status van Bijzonder Provinciaal Landschap, die de provincie Zuid-Holland in 2017 toekende aan het Midden-Delflandgebied.

Dag van het Landschap
De provincie voorzag na vier jaar een halfwegevaluatie, tijd dus om deze samen met de reacties tegen het licht te houden. Vrijdagmiddag 11 november bent u van harte welkom op de Dag van het Landschap in het provinciehuis in Den Haag. Wat vindt u? Kom luisteren en praat mee over de toekomst van het mooie Midden-Delfland.

Organisator is de Midden-Delfland Vereniging, samen met de provincie Zuid-Holland en de Landschapstafel BPL Midden-Delfland*.

Na een lekkere streeklunch start om 13.30u de bijeenkomst. Onder de sprekers is oud-minister van Landbouw Cees Veerman, die ingaat op het landbouwbeleid en op de ontwikkelingen in Midden-Delfland. Verder zijn dat landschapsarchitect Harm Veenenbosch, Henk Werksma (H2Ruimte) en Michel Kuijpers (Vogelwerkgroep Midden-Delfland).

Om 15.15u volgt een paneldiscussie o.l.v. Delfts burgemeester Marja van Bijsterveldt die voorzitter van de Landschapstafel is. In het panel zitten kringloopboer Arnold van Adrichem (LTO Delflands Groen), de wethouders Frank ten Have (Midden-Delfland) en Vincent Karremans (Rotterdam), gedeputeerde Anne Koning, Anneklaar Wijnants (Natuurmonumenten) en hoogheemraad Marcel Vissers. Afsluitend is er een borrel met gelegenheid om te netwerken vanaf 16.15u.

Programma
Voor het volledige programma, sprekers, panel, onderwerpen, klik hier. MDV-voorzitter Koos Karssen is congresvoorzitter, gedeputeerde Meindert Stolk verzorgt het welkomstwoord.

We zien u graag op vrijdagmiddag 11 november!

Praktische informatie, aanmelden
Locatie              : Provinciehuis (Zuid-Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag), klik hier voor route-informatie
Datum/tijd       : vrijdag 11 november, 12.15-16.15/17.00 uur
SVP tijdig aanmelden, er zijn max. 175 plaatsen (vol=vol). Stuur een mail naar lisa@middendelflandvereniging.nl. Of bel 06-42105407 (bereikbaar op ma en woe). Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

*Bij de Landschapstafel Bijzonder Provinciaal Landschap Midden-Delfland zijn aangesloten: de provincie Zuid-Holland, de gemeenten Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Westland, Delft, Pijnacker-Nootdorp, Lansingerland, Midden-Delfland, LTO Noord Delflands Groen, Hoogheemraadschap van Delfland, Staatsbosbeheer, het Zuid-Hollands Landschap, Natuurmonumenten en de Midden-Delfland Vereniging. Klik hier voor een gebiedskaartje.

De Dag van het Landschap is mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van Fonds 1818 en Fonds Schiedam Vlaardingen e.o.

Foto: Tiny van der Meer

Deel dit bericht op je eigen Social Media!