Op Midden-Delfland Dag 2019 is de nieuwe Boerderijenfietsroute gepresenteerd. In het Bezoekerscentrum Midden-Delfland worden foto’s uit het routeboekje geëxposeerd. Een goede reden om de mooie en rustige Levende Buitenplaats te bezoeken en het bezoekerscentrum in te lopen om even te genieten van foto’s van boerderijen langs de fietsroute.

De fietsroute van ca 30 km leidt langs historische boerderijen in het Midden-Delflandgebied, en bevat een korte beschrijving van bijzondere kenmerken van de boerderijen. Ook worden enkele boerderijen beschreven langs aanrijroutes uit de omliggende steden. ‘Veel van deze hoeves bent u misschien al vaak zonder extra aandacht  langsgefietst. Aan de hand van informatie in het routeboekje ziet u details die vast nog niet eerder zijn opgevallen’, zegt Michel van Ruijven die de route uitstippelde.

Het routeboekje staat in het informatierek beneden in het bezoekerscentrum (Tramkade 24b tegenover Op Hodenpijl, geopend op dinsdag t/m zondag, 10.00-17.00 uur), en is verder verkrijgbaar via webshop, informatiestands en secretariaat van de Midden-Delfland Vereniging. Het routeboekje staat ook online, klik dan hier.

Expositie Abtswoude, de grote veranderingen
Een andere expositie in Schipluiden de moeite waard van het bezoeken waard, is die in Museum het Tramstation. De tentoonstelling gaat vooral over de grootste verandering in Abtswoude, of Papsou zoals de bewoners het gebied noemen: de annexatie door Delft van Abtswoude op 1 februari 1960, ten behoeve van de bouw van de wijken Poptahof, Voorhof, Buitenhof en Tanthof. De expositie duurt tot 21 december.  Het museum (Otto van Sevenderstraat 2) is geopend elke woensdag en zaterdag en eerste zondag van de maand, 14.00-16.00 uur).

Foto boerderij (Trekkade 24, Vlaardingen): Michel van Ruijven