‘Topsport, warm en veel bezoekers’, aldus Ria Zeeuw over de Kethel Fair in Schiedam-Kethel waar zaterdag monumentendag (9 september) de MDV-informatiekraam stond.

Het was dus tropisch warm maar dat weerhield de informatievrijwilligers Ria, Roos, Martin en Anneke niet ervan om iedereen uitgebreid te woord te staan. Het bleek dat een hoop bezoekers toch niet helemaal het Midden-Delflandgebied kent, ondanks dat het ook (bijna) hun achtertuin is.

Roos werd nog geïnterviewd door de lokale omroep, en kon ook langs die weg gelukkig de Midden-Delfland Vereniging nader voorstellen.

Gezellige sfeer
De fair was in de tuin van de Jacobuskerk die sfeervol was gevuld met verschillende kramen. Later op de middag was er een concert van muziekvereniging Sint Radboud uit Schiedam die de fair organiseerde. Er was dus genoeg te zien en te beleven.

De informatievrijwilligers schreven 12 nieuwe leden in. Als de Kethel Fair volgend jaar opnieuw plaatsvindt, is de vereniging er graag weer bij. ‘Wij willen wel twee dagen ons gezicht laten zien’, liet Martin vast weten.

Meedraaien?
Lijkt het je ook leuk om een paar uurtjes op een markt in de MDV-infokraam te staan, dan ben je van harte welkom. Voor meer informatie: infokraam@middendelflandvereniging.nl

Foto: Thea van Bergen Bravenboer

Volg je ons op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de vereniging steunen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, dat kan al vanaf € 5. Klik vast hier.