• Dit evenement is voorbij.

Zaterdag 14 oktober vindt op het erf bij de Adrianushoeve in Schiedam het jaarlijkse Boerenoogstfeest plaats. Kom struinen en proeven op de streekmarkt met (h)eerlijke lokale producten. Kijk hoe de herder zijn schapen drijft en doe mee aan een activiteit. Geniet van wat lekkers op het terras bij de hooiberg terwijl je luistert naar live muziek.

Ontdek en beleef
Kijk mee en leer van de bereiding van herfstgerechten met druiven, appels, peren, pompoenen etc. Natuurlijk mag je deze ook proeven en tegen een kleine vergoeding neem je deze lekkernijen mee naar huis .

Wat is er allemaal aan kunst uit de natuur? Kom meer te weten over ecologisch tuinieren. Bezichtig het museum en zie welke (agrarische) gebruiksvoorwerpen en gereedschappen er vroeger werden gebruikt. Oude ambachten zoals spinnen en wol vilten herleven.

En voor de jongste bezoekers? Zij kunnen het kabouterpad lopen, knutselen of geschminkt worden en nog veel meer. Genoeg te ontdekken en te beleven dus.

Midden-Delfland zegt het met groen
De organisatie is, net als voorgaande keren, in handen van Schaapskudde Vockestaert, Agrarische Natuurvereniging Vockestaert en de Midden-Delfland Vereniging. Zij nodigen iedereen uit zich te verwonderen op deze mooie plek in het polderlandschap en samen te komen genieten in dit prachtige Midden-Delflandgebied. ‘Midden-Delfland zegt het met groen’, het thema van dit jaar, spreekt voor zich.

Uiteraard zijn de drie organisaties ook vertegenwoordigd. Hun vrijwilligers voorzien je graag van info. Vergeet dan zeker niet de gratis fiets- en wandelroutes mee te nemen!

Kom zoveel mogelijk op de fiets, de toegang is gratis! NB bij enkele kramen kun je niet pinnen.

Het Boerenoogstfeest wordt mede mogelijk gemaakt door Fonds 1818, gemeente Midden-Delfland, Loswal “De Bonnen” en Fonds Schiedam Vlaardingen e.o.

Foto: Lisa van Uffelen

Volg je ons op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd!

Deel dit bericht op je eigen Social Media!