• Dit evenement is voorbij.

Midden-Delfland Inspireert!  Wees welkom in de Zuidbuurt in Vlaardingen en Bezoekerscentrum/de Levende Buitenplaats van Op Hodenpijl en omgeving in Schipluiden voor Midden-Delfland Dag 2019.

Zuidbuurt Vlaardingen
Bij de Wijnboerderij (Zuidbuurt 40, Vlaardingen) is om 11.00 uur de opening van de 21ste editie van Midden-Delfland Dag, als vanouds georganiseerd door de Midden-Delfland Vereniging. Het Groot Vlaardings Koor zorgt voor de muzikale noot. Daarna zijn er rondleidingen en activiteiten zoals een tekenwedstrijd voor kinderen, wijnproeverij, muziek mmv Villa Voice kinderkoor, Niec van der Burgh en akKOORd, Het duo Patrice en Suzanne sluit de dag af met Franse chansons.

Bij de buren van de Wijnboerderij staan de deuren ook wijd open, denk aan Jan Huygen in de Ton, Hoeve Avondrust, werkboerderij Nooitgedacht, Galerie van B én Voedselbos Vlaardingen.  Met veel aandacht voor het boerenleven toen en nu, met muziek van o.a. Ko Arkesteijn, Ann & Den, Lida’s Liedekens, Ingrid Kruyssen,  met kinderactiviteiten (o.a. circus Hannes), en met rondleidingen, demonstraties (o.a schapendrijven, quilten) en workshops (o.a. wildplukken en koken met voedselboskok), en een lezing over historische boerderijen!

Download hier het volledige programma op de Zuidbuurt Vlaardingen.

Bezoekerscentrum/de Levende Buitenplaats van Op Hodenpijl Schipluiden
Rond de Levende Buitenplaats en het Bezoekerscentrum Midden-Delfland in Schipluiden heten deelnemers (o.a keramiste Tineke van Gils, Honey Highway BIJenfarm, Hoveniersbedrijf P. van der Eijk, Op Hodenpijl, Santhee)  vanaf 10 uur groot en klein welkom voor een slowfoodmarkt, rondleidingen, een stiltewandeling die start om 14.00 uur bij Santhee,  en diverse workshops zoals vogelfluitjes maken in het atelier van Tineke van Gils, aandacht voor de bijen (leer zelf een bijenkorf vlechten) en duurzaam tuinieren. Uiteraard ontbreekt ook hier de muziek niet.

Informatiestand
En op beide locaties kun je terecht bij onze vrijwilligers en onze informatiestand voor handige (gratis) fiets-, vaar- en wandelkaarten, ons A-4-boek, bomenboek en nog veel meer!

Download hier het volledige programma bij de Levende Buitenplaats.

TOT 15 JUNI!

Deel dit bericht op je eigen Social Media!