• Dit evenement is voorbij.

Zaterdag 6 juli gaan we op bezoek in buurtschap De Kandelaar.  We zijn voor deze (leden)activiteit te gast op de boerderij waar gids Wim van der Eijk werd geboren en tot 1966 woonde. We horen over het ontstaan van de Schie, de ontwikkeling van de scheepvaart, het lichtbaken etc.

Daarna volgt een korte wandeling naar de Poldervaart. Bij de sluis (in 2013 gerestaureerd) staat een informatiepaneel over o.a. de schans die hier lag en waar slag werd geleverd met de hertog van Alva.

Praktische informatie:

• Aanvang: 10.00 uur, einde ca. 13.00 uur
  • Startlocatie: Kandelaarweg 85 Rotterdam (tussen Delft en Schiedam)
  • Aanmelden via dit aanmeldformulier NB Inmiddels (donderdag 6 juni) is – helaas voor u – deze activiteit volgeboekt. Voor nieuwe aanmeldingen geldt een wachtlijst.
  • Voor leden zijn er geen kosten, niet-leden betalen € 2, graag gepast ter plekke betalen (lid worden kan al vanaf € 5, klik dan hier).
  • Max. 20 deelnemers

Foto: Marjanne Zuijderwijk

Deel dit bericht op je eigen Social Media!