• Dit evenement is voorbij.

Voedselbossen zijn leuk, al is het alleen maar omdat ze een uitgebreid assortiment aan gewassen en vruchten hebben dat de agrarische sector niet produceert en dus niet bij de groenteboer ligt. In Nederland worden steeds vaker voedselbossen aangelegd en in Midden-Delfland is er ééntje in de buurt: Voedselbos Vlaardingen.

Het voedselbos is uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende voedselboslocaties in Zuid-Holland. En ook landelijk staat het bos flink in de belangstelling. Sinds januari 2015 heeft de stichting op de rand van de Zuidbuurt een perceel in gebruik. Dit gebied wordt beheerd door een groep vrijwilligers uit Vlaardingen en Maassluis. Op 9000 m2 combineren ze voedselproductie met educatie en recreatie.

Op verzoek van de Midden-Delfland Vereniging verzorgen vrijwilligers een rondleiding en daarna mogen deelnemers plukken en proeven van verschillende planten. ‘U leert wat eetbaar is, ontdekt de aparte smaken van de verschillende planten en maakt hiermee een gerecht’, aldus Sandra Veenendaal van de MDV-werkgroep Ledenactiviteiten. Kruiden, blad, bloesem en bloemen worden gebruikt voor een heerlijke salade of  kruidenboter en in de ketel boven het vuur wordt soep gekookt. Na afloop is er als aandenken een ‘wildkook’-recept uit het bos om mee naar huis te nemen.

• Datum: zaterdag 25 mei vanaf 10 uur, einde ca. 13.00 uur
  • Locatie: Voedselbos Vlaardingen, Zuidbuurt, Van Boendaleweg 1.
  • Aanmelden via het aanmeldformulier
  • Kosten: leden van de Midden-Delfland Vereniging betalen € 5, niet-leden € 10 p.p., svp contant ter plekke betalen  (lid worden kan al vanaf € 5, klik dan hier).
  • Max. 10 deelnemers (bij grote belangstelling wordt een middagsessie georganiseerd).
  • Tip: Doe stevige schoenen en gemakkelijke kleding aan.

Deel dit bericht op je eigen Social Media!