• Dit evenement is voorbij.

Op de laatste themawandeling van 2019 op zaterdag 2 november herhalen we op verzoek van de werkgroep Paden de dorpswandeling door Schipluiden van een aantal jaren geleden.

Onze gids is de historicus Jacques Moerman die de bekende, maar ook onbekende plekken van het dorp laat zien. Waar stond de gereformeerde kerk van Schipluiden 100 jaar geleden? Wat was het gebruik van het Hofje achter de Dorpskerk? Hoe oud is het doodgravershuisje op de begraafplaats? Wat is de betekenis van de Johannahoeve?

Wat herinnert in het dorp nog aan de tuin van kasteel Keenenburg? Het is spannend of we in de toekomst het kasteel zelf gaan terugzien in het dorp. Kortom een wandeling waar je een van de kernen van Midden-Delfland beter leert kennen.

Startlocatie : Museum Het Tramstation, Otto van Zevenderstraat 2, Schipluiden
Starttijd       : 13.00 uur, wandeling duurt ong. 2 uur (enige uitloop niet uitgesloten) NB Inmiddels (donderdag 10 oktober) is – helaas voor u – deze wandeling volgeboekt. Voor nieuwe aanmeldingen geldt een wachtlijst.
Kosten         : € 2 (graag gepast ter plekke betalen)
Gids              : Jacques Moerman
Maximaal 20 deelnemers (vol=vol).

Aanmelden via Lisa van Uffelen: lisa@middendelflandvereniging.nl, 06 – 42105407 (alleen op maandag en woensdag overdag).

PS Het lidmaatschap van de Midden-Delfland Vereniging is een pré! Bent u nog geen lid en wilt u dat worden, of wilt u iemand als cadeau lid maken? Voor € 5 kan dat al, klik bij ‘Doe mee’ .

Foto: Piet van der Eijk

Deel dit bericht op je eigen Social Media!