• Dit evenement is voorbij.

Onze gids is boerderijenkenner Frits van Ooststroom, deze zaterdag fietsen we rond de Duifpolder, op zich al een mooie tocht, langs de Noordvliet, de Vlaardingse Vaart en de Middelwetering.

Onderweg komen we enkele boerderijen tegen om even stil bij te staan.  Frits laat zien hoe je aan oude bouwsporen, de steensoort en de manier van metselen in de gevels kunt zien hoe oud de boerderij is en welke verbouwingen hebben plaatsgevonden. Wellicht kunnen we ook even naar binnen en rondkijken.

Start              : einde Kwakelweg (Maasland), opstappunt veerpont
Datum/tijd  : zaterdag 3 september 13.00 uur, de excursie duurt ong. 2 uur (enige uitloop is mogelijk)
Max. 20 deelnemers (vol=vol), geen kosten. Aanmelden graag vooraf via secretariaat@middendelflandvereniging.nl of 06–42105407 (bereikbaar op ma en woe). Iedereen is welkom, ook niet-leden. Inmiddels – maandag 8 augustus – is deze thema(boerderij)fietstocht volgeboekt. Nieuwe aanmelders komen op de reservelijst.

Draag ook je steentje bij aan behoud en versterking van het mooie Midden-Delflandgebied en word lid van de Midden-Delfland Vereniging, of maak iemand als cadeau lid. Dat kan al vanaf € 5, klik dan hier.

Afbeelding: aquarel boerderij Duifpolder door Jan Verheul uit 1928

Deel dit bericht op je eigen Social Media!