• Dit evenement is voorbij.

Na drukbezochte stadsbijeenkomsten in Schiedam, Delft en Westland is het de beurt aan Vlaardingen. Het Midden-Delflandgebied met daarin de Broekpolder en de Zuidbuurt is ook voor Vlaardingen de achtertuin, de groene long die wonen, werken en recreëren mogelijk maakt.

Op maandag 23 september houdt de Midden-Delfland Vereniging open huis in Museum Vlaardingen (Westhavenkade 54). Alle leden, maar natuurlijk ook andere belangstellenden zijn van harte welkom op deze gratis toegankelijke avond vanaf 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur!

Gastspreker
MDV-voorzitter Koos Karssen trapt de bijeenkomst af en vertelt iets over ons mooie gebied. Aansluitend presenteert hij het nieuwe themanummer van de Midden-Delfkrant: Natuur & Beleving van Midden-Delfland. Onder de gastauteurs zijn Kees Moeliker van het Natuurhistorisch Museum Rotterdam, journalist en Delftenaar Sheila Sitalsing, Vlaardinger Jan-Hendrik Bakker, de Schiedamse bomenexpert Huib Sneep, weidevogelboer Nico van Paassen en kanoman Kees van Paassen, beiden uit Midden-Delfland. Ook (stads)ecologen  van Delft,  Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer, delen hun kennis en liefde voor de natuur. Denk aan Ernst Raaphorst van het Hoogheemraad van Delfland; onder de titel Ernst’s OnderWaterWereld maakt hij Freek Vonk-achtige filmpjes van het leven in en om het water die op YouTube staan.
Daarna gaat als gastspreker Jeroen ter Brugge, oud-directeur van het Vlaardings Visserijmuseum en huidig conservator van het Rijksmuseum, in op het belang van de relatie tussen stad en platteland.
Na de pauze (rond 21.00 voorzien) is er gelegenheid de tentoonstelling ‘Jongkind onderweg’ te bezoeken. Jongkind maakte veel schetsen en schilderijen van het Midden-Delfland in de 19e eeuw. Voor meer informatie zie www.museumvlaardingen.nl
Handige (gratis) fiets- en wandelkaarten, en ook ons A4-boek en Bomenboek liggen verder klaar.
Praktische informatie
Als je komt al dan niet met introducés, geef dat a.u.b even door aan Lisa van Uffelen: lisa@middendelflandvereniging.nl, 06–42105407 (maandag en woensdag overdag), dan staat de koffie met iets lekkers klaar. Graag tot maandagavond 23 september!

Deel dit bericht op je eigen Social Media!