De gloednieuwe Boerderijenfietsroute is een voltreffer. Er is volop vraag naar het routeboekje. Ritje met louter hoogtepunten, stond boven een artikel in het AD.

De fietsroute werd gelanceerd bij de opening van de Midden-Delfland Dag zaterdag 15 juni. De makers zijn Elly Janmaat, Frits van Ooststroom, Ceciel Sillevis en Michel van Ruijven, vrijwilligers van de Midden-Delfland Vereniging. Voorzitter Koos Karssen zette ze graag in het zonnetje.

Het Midden-Delflandgebied is rijk aan markante boerderijen. Een kleine vijftig worden kort beschreven in het routeboekje; midden in staat een kaart. Interessante details kom je tegen, zoals karnhuisjes, windveren, korfbogen en IHS-tekens. Soms komen oude gebruiken en herkomst van namen aan bod.

Foto-expositie in bezoekerscentrum
Op de verdieping van het Bezoekerscentrum Midden-Delfland (Tramkade 24b, Schipluiden; open elke dag behalve maandag tussen 10.00 en 17.00 uur) hangen foto’s uit het routeboekje. Beneden in het informatierek staat het routeboekje om mee te nemen.

Het handzame routeboekje is verder verkrijgbaar via de webshop en het secretariaat van de vereniging, en staat verder online, klik dan hier.

Fietsexcursie
Dit najaar staat de Boerderijenfietsroute centraal tijdens een (leden)activiteit.  Nadere info volgt o.a via website en nieuwsbrief van de vereniging. Voor een voorproefje, beluister de uitzending van 8 juni in het programma Chris Natuurlijk op Radio Rijnmond m.m.v. Michel en Frits (twee fragmenten: 15m26s-24m18s en 32m33s – 36m22s), klik dan hier.  Voor AD-abonnees is het AD-artikel over de fietsroute m.m.v. Ceciel te lezen,  klik dan hier. Fietsplezier gegarandeerd!

Foto: Kees van der Linden