Op een zonnige zaterdag, de laatste van augustus 2019, vond voor de derde keer het golfevent van de Midden-Delfland Vereniging plaats bij partner Golfbaan Delfland.

Na ontvangst in de brasserie werden de flights ingedeeld voor de geoefende spelers. Even later werden de nieuwelingen opgehaald voor hun clinic of proefles. Ze kregen op de driving range de techniek van het afslaan, waarbij iedereen enthousiast was over de persoonlijke begeleiding van de golfleraar. Na wat instructie van deze Pro werd op de Par-3 baan nog een hole gespeeld.

De geoefende golfers speelden hun wedstrijd op de gele baan van de Championships course. ‘Met wisselend succes, te oordelen aan de uitslagen, maar dat mocht de pret niet drukken’, aldus (penningmeester) Ron van Wijk.

Prijswinnaars
Na afloop reikte Ron de prijzen uit op het terras, met een natje en een droogje erbij. De eerste prijs van de golfwedstrijd ging naar Jacques Guldenmond, de tweede prijs naar Jan van der Pol en Michel van Ruijven werd derde. De beste clinicdeelnemer was Jacques’ partner Erika.

Tot slot was er nog één speler die een ‘birdie’ sloeg (dat is één slag minder dan voor de ‘hole’ staat) en dat was de winnaar van vorig jaar: Robin Tromp. ‘We kunnen terugkijken op een geslaagd toernooi met enthousiaste deelnemers onder uitstekende weersomstandigheden.’

Het event was prima verzorgd door Marjanne Zuijderwijk en Kees Tromp, Ada van Dijk had de wedstrijdleiding in handen.

Foto: Marjanne Zuijderwijk