Cultuurhistoricus Herman Pleij is donderdag 18 mei te gast bij de Midden-Delfland Vereniging. Hij geeft een lezing ter gelegenheid van het veertigjarig bestaan van de vereniging, die pal staat voor een open, groen en aantrekkelijk Midden-Delflandgebied met ruimte voor boer en recreant.

De oprichting van de vereniging vond officieel plaats op 18 maart 1977 in het Waagtheater in Delft. ‘Ongetwijfeld aangemoedigd door een succesvol verlopen inspraakprocedure over de toekomst van het Midden-Delflandgebied, waaraan 200 mensen deelnamen’, aldus hoofdredacteur Pia van Oord van de Midden-Delfkrant.

De vereniging is intussen van vele markten thuis mede dankzij tientallen vrijwilligers, die opereren in werkgroepen en een breed scala aan activiteiten ontwikkelen.  Het ledenaantal nadert de 3.000, een mijlpaal.

Aanmelden lezing Herman Pleij
Het bestuur wil met de lezing van Herman Pleij het jubileumjaar vieren samen met de achterban. De lezing bij Op Hodenpijl (Rijksstraatweg 20-22, 2636 AX Schipluiden) begint om 17.00 uur (inloop vanaf 16.30 uur). Aansluitend vanaf ong. 18.00 uur is er een feestelijke borrel. De toegang is gratis, vooraf aanmelden wegens catering is noodzakelijk via wil@middendelflandvereniging.nl.