In de vroege morgen van dinsdag 25 februari werd er met een grote vrachtauto beplantingsmateriaal gelost op de parkeerplaats achter Partycentrum Onder Ons in de Kerkpolder. En een paar uur later waren de medewerkers van Staatsbosbeheer en personeel van de aannemer druk bezig het materiaal uit te zoeken, op te kuilen en te verzorgen.

‘Een bonte verzameling beplanting zoals els, haagbeuk, esdoorn, sleedoorn, zoete kers, wilde peer, noot, eik, kornoelje  en kamperfoelie  en nu vergeet ik beslist nog een aantal’, aldus Piet van der Eijk van de werkgroep Bomen van de Midden-Delfland Vereniging en ook actief voor de landelijke Bomenstichting.

Voor de bezoekers van de Kerkpolder, gelegen tussen Delft en Schipluiden, is het goed om te weten dat er weer aan de toekomst wordt gewerkt na de onplezierige kapperiode van afgelopen najaar. Restanten van die periode worden op rillen geschoven en daarna wordt de nieuwe beplanting aangebracht. Gezien de grote hoeveelheid regen die deze winter is gevallen, zal dat niet overal lukken door de terreingesteldheid.

Uw waarnemer ter plekke hoopt dat er na de aanplant een zorgzame zomer volgt. ‘Zodat ondergetekende de voortgang en resultaten van deze inspanningen over een half jaar kan melden.’

Bijdrage en foto: Piet van der Eijk