Samen wilgen en essen knotten en allerlei onderhoudswerk: zaterdag 3 november zijn helpers welkom op Natuurwerkdag 2018 bij o.a KNNV Delfland, werkgroep Wolf en Staatsbosbeheer Hof van Delfland.

De bomen werden vanouds gebruikt om hout te ‘oogsten’ voor de kachel, voor gereedschap en als palen. Ze hebben nu een grote natuurwaarde. De bomen zijn bovendien een sieraad voor het landschap (vandaar ook het knotwilglogo van de Midden-Delfland Vereniging).

Praktische informatie
KNNV afdeling Delfland zoekt vrijwilligers voor zaterdagochtend tussen 10–12.30 uur, verzamelen hoek Abtswoude/Vietnampad in Delft. Het is raadzaam stevige schoenen aan te trekken en nauwsluitende kleding. Voor gereedschap, koffie en koeken wordt gezorgd. Meer info en aanmelden: Huub van ’t Hart, 015-2622779 of afdelingDelfland@KNNV.nl.

Ook de Werkgroep Wolf (10 – 15 uur, Abtswoude 62, 2636EE Schipluiden) heet knotvrijwilligers welkom. Meer info en aanmelden: werkgroepwolf@gmail.com,  06-13251742 (Helen van der Reijken).

Voorts rekent Staatsbosbeheer op hulp tussen 10 tot 2 uur om oevers van de sloten in de Tanthof vrij te maken van ongewenste begroeiing. De oever groeit dicht als de jonge boompjes en struiken niet weggehaald worden. Vogels krijgen zo gelegenheid om te broeden. Aanmelden via: https://www.natuurwerkdag.nl/locatie/sbb-hof-van-delfland. Meer weten? Mail/bel l.verhoeven@staatsbosbeheer.nl, 010-4600591 of 06-53404520.

Bekijk de (landelijke) Natuurwerkdagwebsite voor alle locaties: klik hier.