Een aantal wandelroutes rond het tracé van de Blankenburgtunnel zijn al of worden geblokkeerd nu de aanleg daarvan helaas is begonnen. De werkgroep Paden van de Midden-Delfland Vereniging bereidt omleidingen voor om wandelaars zo goed mogelijk op de oorspronkelijke route te houden.

Het gaat om MDV-wandelroutes in de Aalkeet-Binnenpolder en de Aalkeet-Buitenpolder die afgesloten zijn of worden gedurende de gehele bouwperiode, die tot zeker 2024 duurt. Op een rijtje gaat het om de volgende routes:

• Ommetje nr. 26 Lickebaertroute
  • Lijnwandelingen nr. 2 Vlaardingen-West – Berkel Rodenrijs en nr. 6 Door stad en land
  • Rondwandelingen nr. 1 Rondom de Zuid en nr. 6 Langs de buitengrens van Midden-Delfland
  • Tweedaagse Wandelingen nr. 1 Van Schiedam naar Maassluis (dag 2) en nr. 3 Van Berkel naar Vlaardingen-West (dag 2).

Let op MDV-website
Het is de bedoeling dat de omleidingen zo snel als mogelijk worden verwerkt en te vinden zijn op de website van de vereniging (onder Ontdek Midden-Delfland, recreatie en wandelen). Ook de desbetreffende routebeschrijvingen op de website zullen zo snel als mogelijk worden aangepast. Houd dus de verenigingssite goed in de gaten.

De foto laat fietsrouteborden bij de afsluiting langs het Scheur zien, nu nog die voor wandelaars!

Foto: Jan Tukker