Korenmolen Aeolus in Vlaardingen, een van de deelnemers op Midden-Delfland Dag op 17 juni, heeft de VriendenLoterij Molenprijs 2023 gewonnen. Ontzettend blij zijn de Vlaardingers met de hoofdprijs van 100.000 euro, waarmee o.a. de windkoppels boven in de molen kunnen worden gerepareerd zodat er weer op wind kan worden gemalen.

Verder zijn er plannen voor een ontvangstruimte voor bezoekers en educatieve activiteiten. Felicitaties van de Midden-Delfland Vereniging zijn op zijn plaats.

De molen aan de Korte Dijk werd in 1790 gebouwd en had twee voorgangers. Er komt al 600 jaar meel van deze plek. In de molenwinkel kun je terecht voor meelmixen, (ijzer)koekjes en andere lekkernijen.

De molenprijs is ingesteld door De Hollandsche Molen in samenwerking met de VriendenLoterij om te laten zien dat molens een onmisbaar en belangrijk onderdeel zijn van het Nederlands cultureel erfgoed.

Foto afkomstig van website Aeolus

Volg je ons op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de vereniging steunen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, dat kan al vanaf € 5, klik vast hier.