De Vlietlanden in Midden-Delfland is een oud, nat veengebied. Dit natte land is nooit ingepolderd, wat bijna nergens voorkomt in Nederland. De bodem is daardoor niet ingeklonken en het gebied ligt hoger dan de omringende polders. Het moerasland op de Vlietlanden dreigt echter steeds meer te verhouten. Dit betekent dat er kleine zaailing boompjes opschieten. Als hieraan niets wordt gedaan, ontstaat er langzaam maar zeker een bos in plaats van vlietland.

Aan de slag
Vaste vrijwilligers van Natuurmonumenten verwijderen zo nu en dan jonge boompjes om te voorkomen dat het gebied helemaal bebost. In februari gaat een groep bestuursleden en werkgroepleden van de Midden-Delfland Vereniging ze daarbij helpen. Een fysieke bijdrage aan ons Midden-Delflandgebied!

Foto Vlietlanden: Tiny van der Meer

Volg je ons al op MDV-Facebook of -Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd.