De Midden-Delfland Vereniging kan bogen op een achterban van 3100 leden. En dat is iets om heel trots op te zijn. Om zo sterk te blijven is een ledenwerfactie gestart ‘om nieuwe generaties te betrekken bij onze strijd voor groene kwaliteit’, aldus voorzitter Koos Karssen.

Sociale media
Flitsende boodschappen op Facebook en Instagram, onder het motto ‘Draag ook jouw steentje bij’, moeten daarbij helpen. Online-expertise van buitenaf ondersteunt de vereniging en met name de werkgroepen Ledenwerving en Web bij de campagne. Web/webredactie beheert immers de website en de sociale mediakanalen van de vereniging.

Deze nieuwe werkwijze is best spannend, het bestuur hoopt later dit jaar de eerste resultaten te kunnen laten zien. Hoe meer jonge(re) mensen en mensen uit de stad zich verbinden als lid, des te sterker staat de vereniging om op te komen voor het prachtige Midden-Delflandgebied. Meer weten? Klik vast hier.

Informatievrijwilligers
Het promoten van het gebied én de vereniging is al veel langer in vertrouwde handen van de informatievrijwilligers en Roos Heijdra als hun coördinator. Zij zijn alweer volop actief, zoals in Vlaardingen tijdens de Historische Dag eind maart en de Lentemarkt op 7 mei.  Zondag 29 mei waren ze van de partij bij de Hortusdagen in Delft.

Midden-Delfland Dag
Tijdens de Midden-Delfland Dag op zaterdag 18 juni bezetten de vrijwilligers vier (!) kramen in de Zwethzone, Maasland en Rijswijk-Sion. Die staan bij Paviljoen de Zweth (Zwet 1-d, Kwintsheul), het feestterrein van de Oranjevereniging Sion (Sionsweg nabij nr. 62, Rijswijk), Galerie WEERLOOS (‘s-Herenstraat 33, Maasland) en Boerderij Landlust (Oostgaag 25a, Maasland). Ga langs voor programmaflyers, (gratis) fiets- en wandelkaarten etc.

Foto met Maarten Broek achter MDV-infokraam: Ria Zeeuw