De nieuwe Midden-Delfkrant ligt op tijd op de mat voor de jaarlijkse Midden-Delfland Dag. Het zomernummer barst uit zijn voegen van het buitenleven.

Zo deelt Annemiek van Adrichem haar ervaringen van een tochtje in een fluisterbootje. Het gaat om een onderdeel van het MDD-programma, elektrische bootjes varen op en neer tussen de Zwethzone en Rijswijk-Sion, speciaal bestuurd door Heulse zeeverkenners. Het artikel van Kees van Paassen leert om een beetje op de nesten in de waterkant te letten.

De vaste redacteuren Aad, Frits en opnieuw Annemiek staan verder borg voor mooie en lezenswaardige verhalen. Voor de kooktip van Lydia moet je zelf in de benen.

Vliegen
In het magazine laat Kor Kegel verder Alfred Blokhuizen van de Bewonersgroep Tegen Vliegtuigoverlast (BTV) aan het woord. De toekomst van het Rotterdamse vliegveld is volop in discussie. De Midden-Delfland Vereniging neemt met een aantal andere groene organisaties zoals Rotta en NMP Natuur- en Milieubescherming Pijnacker deel aan het zgn. participatietraject RTHA. En dat onder aanvoering van Nienke Schuil van de Zuid-Hollandse Natuur en Milieufederatie.

De twee pagina’s vullende (spread)foto van Piet Hein is een schot in de roos,  idemdito de coverfoto met boerenzwaluwen gemaakt door Renata de Wit.

Vrijwilligersavond op 28 september en niet op 21 september
In het Verenigingsnieuws op pag. 27 staat vermeld dat de MDV-vrijwilligersavond plaatsvindt op woensdag 21 september. Dat moet woensdag 28 september zijn. Je kunt je alvast aanmelden voor deze avond via marjanne@middendelflandvereniging.nl

De krant op de mat
Ontvang je de Midden-Delfkrant nog niet en wil je dat wel? Word dan lid, of maak iemand als cadeau lid, voor nog geen € 2 per maand. Klik dan op Word lid. Hoe meer mensen zich aansluiten, hoe sterker de vereniging staat om op te komen voor het mooie Midden-Delflandgebied!