MDkrant omslag_nr167 20160531De Midden-Delfkrant nr. 167 is uit; een week voor de Midden-Delfland Dagen (18 & 19 juni) zit het programma-overzicht erbij, handig én praktisch. Een greep uit de inhoud: de Tien van Koos, Delflandshof, Delfia Batavorum, wandelen in Hof van Delfland en ouwe koeien, jonge zwaluwen. O ja, niet te vergeten: Zend in voor Delflands Diep!

Midden-Delfland Dagen
De Midden-Delfland Dagen staan op losbarsten, zaterdag 18 juni 10.30 uur vindt de opening plaats bij IJsclub Vlietland in Schipluiden. Hoe meer mensen komen (en het openingslied meezingen!), hoe leuker. Centraal staat dit jaar de verbinding stad-land, je kunt met en vanuit het Midden-Delflandgebied immers alle kanten uit.

De Tien van Koos
Als de nieuwe voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging licht Koos Karssen in het voorwoord zijn motivatie en doelen toe. Tijdens de ALV noemde hij dat de Tien van Koos. Hij zet hoog in, zijn vertrouwen uitsprekend in de vele vrijwilligers die de vereniging rijk is.

Boeren en buitenlui
Wie is niet al verkocht aan de yoghurt en melk van Delflandshof?! Aad van Winden gaat in op deze zuivelcoöperatie van kringloopboeren die duurzaam produceren hoog in het vaandel hebben. Kees van Paasen haalt verder ouwe koeien uit de sloot, Ceciel Sillevis papt aan met Rint de Vries en Willem Berkhout, en wandelliefhebbers kunnen lezen over Hof van Delfland, 900 km wandelroutes.

Delfia Batavorum
Een stad kan niet los gezien worden van zijn omgeving. Op de gastenpagina gaat het bestuur van de historische vereniging Delfia Batavorum in op de eeuwenoude relatie tussen Delft en Midden-Delfland. Goed om te lezen waarom Delfia en de Midden-Delfland Vereniging bondgenoten zijn!

Delflands Diep
Voor de tweejaarlijkse culturele bijdrage Delflands Diep zijn inzendingen welkom. Een bloemlezing van gedichten uit de veertig jaargangen Midden-Delfkrant vormt de inspiratiebron. We vragen u hierop te reageren met beeld en muziek. Op de verenigingssite binnenkort meer informatie.