6f99cbf6-1cbc-4033-93d4-547880d8e893De Midden-Delfland Vereniging feliciteert Marja van Bijsterveldt die burgemeester van Delft wordt, als het aan de gemeenteraad ligt. ,,Prachtig dat onze beschermvrouw is voorgedragen voor Delft’, aldus Koos Karssen, die Marja van Bijsterveldt half april tijdens de jaarlijkse ledenvergadering opvolgde als voorzitter van de vereniging. Om haar verbondenheid met het Midden-Delflandgebied en met de vereniging te onderstrepen, kreeg zij toen de eretitel van beschermvrouw.

De komende én de gaande burgemeester van Delft, Bas Verkerk, zullen beiden acte de presence geven bij de opening van  de Midden-Delfland Dagen op 18 juni a.s in Schipluiden, net als een aantal andere burgemeesters. Tijdens dit weekeinde staat immers de verbinding stad-platteland centraal. Vanaf de Ackerdijkse Polder, grenzend aan Delft, tot de aansluitingen van ook Schiedam, Vlaardingen, Rotterdam, Den Haag, Maassluis en het Westland op Midden-Delfland worden op ca. 40 locaties meer dan 100 activiteiten georganiseerd. De Midden-Delfland Vereniging (opgericht in 1977, bijna 3000 leden) wil immers de banden tussen Midden-Delfland en de omliggende steden aanhalen. Versterking van de relatie stad-land is belangrijk voor het open en groen houden van het Midden-Delflandgebied én voor het leefbaar houden van de omliggende steden.

Luister ook naar WOS-radiointerview met Marja van Bijsterveldt (‘Delftenaren, trek het mooie gebied in!’)