In heel het land gaan vrijwilligers aan de slag om op plekken waar dat nodig is, het landschap een onderhoudsbeurt te geven. Ook in de regio Midden-Delfland worden activiteiten georganiseerd. Doe mee, het is ook nog eens gezond en gezellig om samen buiten aan het werk te gaan.

Open snoeien van De Zeven Gaten
De Zeven Gaten bij De Lier is een bijzonder vogelgebiedje. Om dat zo te houden, moeten er tijd tot tijd flink worden gezaagd in het wilgen- en elzenopschot. Op vrijdag 5 november van 9.00 tot 13.00 uur kunt u komen helpen zagen en boompjes en struiken verwijderen. Deze activiteit wordt georganiseerd door het Zuid-Hollands Landschap. Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

Wilgen knotten in het Westland of in Delft
Knotwilgen zijn wilgen die geregeld moeten worden geknot.  Vroeger omdat het hout nodig was, nu meer om de bomen te behouden, als sieraad in het landschap en vanwege de natuurwaarden. Op zaterdag 6 november van 9.30 tot 12.30 uur kunt u helpen bij het knotten van wilgen in het Westland en in Delft. Deze activiteiten worden georganiseerd door Natuurlijk Delfland. Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

Broeihopen en takkenrillen maken bij de Babbersmolen in Schiedam
Ook bij de Babbersmolen, deelnemer aan Midden-Delfland Dag 2021, zijn op zaterdag 6 november helpende handen welkom om boompjes en struiken te verwijderen, broeihopen en takkenrillen te maken, poelen schoon te maken, en wilgen te knotten en zagen. Een locatie ook geschikt voor kinderen, klik hier en hier voor meer informatie en aanmelden.

Bekijk de Natuurwerkdagwebsite voor alle locaties en andere informatie en leuke tips, klik hier.

Foto: Tiny van der Meer