Op ontdekkingreis in het Voedselbos Vlaardingen met tien ‘durfals’. Onder het motto Proef het voedselbos verzamelde de Midden-Delfland Vereniging zaterdag 25 mei tien deelnemers voor een (leden)activiteit.

Waarschijnlijk afgedwongen door de enthousiaste inzet van Mirjam en Anja van het voedselbos klaarde het weer snel op. Ook de tien deelnemers lieten zich niet onbetuigd. Na een rondleiding van Anja ging iedereen aan de slag met plukken en koken, aldus Sandra Veenendaal van de werkgroep Ledenactiviteiten.

Kookschrift
Het resultaat mocht er zijn: brandnetelsoep, fetakruidenspread, bloemenboter met honing en niet te vergeten de linzen veganburgers met kruiden. Persoonlijke kookschriftjes konden uitgebreid worden met een aantal lekkere en duurzame recepten.

Midden-Delfland Dag
Meer weten over het Voedselbos Vlaardingen? Kom dan op zaterdag 15 juni Midden-Delfland Dag een kijkje nemen in het voedselbos en bij de andere deelnemers in de Zuidbuurt! Voor een voorproefje klik hier voor een bijzondere fotoreportage van de pluk- en kookworkshop.

De volgende (leden)activiteit is zaterdagochtend 6 juli in buurtschap De Kandelaar. Meer weten? Lees hier verder.

Foto’s: Hessel van Walderveen

In het nieuws:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/25/op-zoek-naar-het-avondeten-a3958005 (over voedselbossen elders in Nederland)