‘Op een stralende zaterdagmiddag in april ging de nieuwste wandelgroep van de Midden-Delfland Vereniging van start. Vertrekpunt was koffiehuis de Hooiberg in ‘t Woudt, waarvandaan we 5 km rondom ‘t Woudt hebben gelopen: Ommetje nummer 1.

We waren met z’n achten, zeven vrouwen en één man en in loopvermogen variërend van een kilometervreter tot iemand met een wandelstok. We noemen geen namen. We hebben genoten van de rust,  een paashazenfamilie rond zien rennen, koeien zien grazen, we zagen een plas/drasplekje in de waterberging met pomp met zonnepanelen, we hebben een fitis gespot,  een eerste zwaluw, kleine karekiet, visdiefjes, grutto, kieviten,  een aalscholver, ganzen met jongen en nog veel meer.

Koffiehuis de Hooiberg was tevens ons eindpunt en daar was ook de nazit. Op het gezellige, zonnige terras waren we het erover eens dat dit initiatief van Ceciel Sillevis een schot in de roos is. Wandeling nummer 2 staat gepland op zaterdag 21 mei vanaf 10.30 uur. We hebben nog 49 Ommetjes te gaan!

De wandelgroep bestaat momenteel uit 9 m/v, verenigd in een whatsappgroep. Iedereen kan het initiatief nemen om ergens te gaan wandelen en de samenstelling van de groep kan per wandeling variëren. Wil je meedoen? Stuur een mail naar secretariaat@middendelflandvereniging.nl. Of bel 06-42105407 (bereikbaar op ma en woe).’

Bijdrage en foto: Ria Zeeuw