De coronacrisis haalt een streep door Midden-Delfland Dag 2020. Ter compensatie is er nu een filmpje over de vijf vorige edities, klik dan hier.

Albert Tieken schoot beelden bij de eendenkooi Het Aalkeetbuiten in 2015 en op de ijsbaan in Schipluiden een jaar later. Hij was van de partij bij Hoeve Windlust aan de rand van Delft in 2017 en aan de voet van de Babbersmolen in Schiedam waar MDD 2018 werd afgetrapt. Vorig jaar was de opening bij de Wijnboerderij in de Vlaardingse Zuidbuurt met o.a. de presentatie van de Boerderijenfietsroute.

Midden-Delfkrant
In het zomernummer van de Midden-Delfkrant staan foto’s van o.a. Henk Groenendaal die verder teruggaan. De eerste Midden-Delfland Dag dateert immers uit 1999, toen nog een initiatief van de politieke partij PAK Schipluiden. De Midden-Delfland Vereniging nam snel daarna het stokje over en organiseert sindsdien in juni het jaarlijkse evenement.

MDD 2020
Dit jaar zouden de Belevenisboerderij Schieveen en Schiedam/Kethelpoort op zaterdag 20 juni de ‘places to be’ zijn, met ook activiteiten zoals een slowfoodmarkt in Schipluiden georganiseerd door Op Hodenpijl. Alle pijlen zijn nu gericht op de editie van 2021 op zaterdag 19 juni!

Foto MDD 2002 zeilwedstrijd: Henk Groenendaal