‘Op een mooie pinksterdag stonden we zomaar ineens met een kraam bij restaurant Vlietzicht onder aan de Vlaardingse vaart. Behalve dat het tweede pinksterdag was en de terrassen voor het eerst weer open mochten, was er geen sprake van een evenement. Maar onder het motto ‘als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan‘ hadden we, als veel te lang uitgerangeerde informatievrijwilligers van de Midden-Delfland Vereniging, het concept pop-upkraam bedacht.

Na enige voorbereiding en mede dankzij Roos, Leo, Heleen en Lisa traden we om 11.00 uur aan. Eerlijk is eerlijk, we waren zeer benieuwd hoe deze pilot zou uitpakken. In de stralende zon en met veel opgewekte wandelaars, fietsers, watersporters op pad vloog de tijd.

De Bomenfietsroute, Boerderijenfietsroute, Ommetjes en de Midden-Delfkranten vielen in de smaak. Ruim zestig belangstellenden hebben we geturfd, en negen nieuwe leden genoteerd. Ook belangrijk: we kijken met bijzonder veel plezier terug op deze dag.

Dat smaakt naar meer! Voordelen van de pop-upkraam zijn dat je nooit in de regen staat, dat je begint en stopt wanneer je wilt en je de locatie kunt kiezen in overleg met de betrokken gemeente. Wordt vervolgd, wat ons betreft.’

Bijdrage: Ria Zeeuw en Maarten Broek. Meer foto’s via MDV-Facebookpagina en MDV-Instagram. Volg je ons al?

In het nieuws: