De Midden-Delfland Vereniging is door het vertrek van Jos van der Heide naar het oosten van het land een belangrijk lid van de werkgroep Paden kwijtgeraakt. Gelukkig hebben zich twee nieuwe enthousiaste leden aangemeld die de lange wandelingen van Jos onder hun hoede nemen. Dit zijn Aart van Dijk uit Vlaardingen en Peter Arkesteijn uit Delft.

Aart heeft de afgelopen maanden deze 15 lange wandelingen of LAW’s uit april 2017 gecontroleerd. De routebeschrijvingen op de verenigingssite zijn nu allemaal bijgewerkt.

Maar enthousiaste leden willen graag wat te doen hebben. Aart en Peter hebben het plan opgevat om eens te kijken naar mogelijke nieuwe routes die qua afstand tussen de populaire 40 Ommetjes (ondertussen bijna 50!) en de Lange Afstandswandelingen (LAW) in liggen. Dus wandelingen van 2 tot 3 uur.

Blankenburgtunnel
De situatie voor wandelaars bij de Blankenburgtunnelverbinding wijzigt helaas toch nog geregeld. Dat vraagt veel aanpassingsvermogen en inzet van de werkgroep Paden die met name aannemer Baak erop aankijkt.

Folders
Ondertussen zijn en blijven de Ommetjes en de 15 Dagtochten een aanrader voor wie eropuit wil in het mooie Midden-Delfland. De routebeschrijvingen zijn te downloaden. Daarnaast zijn de folders – leuk om cadeau (!) te geven – nog volop verkrijgbaar via de webshop en het secretariaat, klik dan hier.

Ommetjes in de kijker bij TeVoet
Hoe leuk is het bovendien dat TeVoet, de landelijke vereniging die opkomt voor de wandelaar in Nederland, aandacht besteedt aan de ommetjes, klik dan hier.

Foto:  Henk Groenendaal