‘Op een zonnige zaterdag in oktober was er weer een Boerenoogstfeest, zoals het hoort bij de Adrianushoeve aan de Woudweg in Schiedam. De organisatie was in goede handen bij Vockestaert en de Midden-Delfland Vereniging, het weer was perfect en het was gezellig druk.

Natuurlijk was er een hoofdrol voor de schaapskudde, met z’n herders en honden, maar er waren ook kinderactiviteiten en demonstraties oude ambachten zoals spinnen, wolvilten en wasvrouw. Je kon een pannenkoek eten en koffie drinken bij de muziek van Zak en As en allerlei lekkers kopen bij de kramen. Op het land was een oude dorsmachine aan het dorsen en er reed een huifkar af en aan. Genoeg te beleven, te veel om op te noemen.

Onze kraam stond op één van de beste plekken, naast die van Culiflair van Lydia van der Kieft. We wisselden daar onze consumptiebonnen in voor de heerlijkste hapjes, die er nog prachtig uitzagen ook. Over belangstelling hadden we niet te klagen. Het was zo druk aan de kraam dat Roos meer fietsroutes, Midden-Delfkranten en inschrijfformulieren moest aanvoeren!

In totaal hebben Klaas, George, Hans en ik vijftien nieuwe leden kunnen inschrijven en nog veel meer leuke gesprekken gevoerd. Bovendien hebben we een plezierige, zonnige dag gehad die omvloog. Met dank aan de voortreffelijke organisatie en de weergoden.’

Bijdrage en foto: Ria Zeeuw, meer foto’s op MDV-Facebook

PS Noot van de redactie: fiets- en wandelroutes en nog veel meer zijn ook te bestellen via de MDV-webshop of het verenigingssecretariaat, klik hier voor meer informatie. En doe mee en word ook MDV-lid of maak iemand als cadeau lid om de Midden-Delfkrant elk kwartaal op de mat te vinden. Voor € 5 kun je al steunlid worden. Want hoe meer mensen zich verbinden aan de vereniging, hoe sterker ze staat om het gebied te behoeden en hoe beter men naar je luistert.